
KUNDEN
Cronestad Mäklarbyrå
Susanne Cronestad kom till mig som ganska nystartad. Hon hade dock en grund på plats med logga, hemsida och visitkort. Det fanns även typsnitt, dock inte HUR dom ska användas, samt fanns en färgpalett, som funkade för webb, men inte print. Jag har fått utveckla Cronestads grafiska identitet till färger som funkar i print och utvecklat hela utseendet till en identitet som kan användas i fortsatt löpande grafisk produktion. Jag tog fram illustrationer, små grafiska element och framförallt HUR ska allt användas tillsammans.


Företagspresentation
Alla företag behöver en företagspresentation. För en mäklare är det en jätteviktig del i införsäljningsprocessen i första mötet. Kunden måste få förtroende där och då, och allt grafiskt material måste se proffsigt ut. Annars framstår inte heller mäklaren som ett proffs.
Webbdesign
Cronestad mäklarbyrå var inte riktigt nöjd med designen på sin hemsida, men hon kunde inte riktigt sätta fingret på det. Det var bilder som spretade, layouten var inte så smickrande för att få fram budskap tydligt och mycket text repeterades.
Jag utgick från samma wordpress-tema men ändrade designen med ganska enkla medel.
- Bytte bilder till högupplösta med samma stil & ton, med mer inredning och västkust-känsla som Susanne ville ha.
- Implementerat färgerna och illustrationerna ur grafiska identiteten
– Lyft fram budskap på ett mycket tydligare visuellt sätt.
Sammanfattningsvis har nu Cronestad en hemsida som upplevs proffsig, förtroendeingivande. Detta kommer generera fler kunder.
Ta en kik och se vad du tycker:


Vepa, skyltar
Det kan vara många diverse grafiska saker man behöver. Jag har hjälpt Susanne med vepor, skyltar, trottoarpratare, vykort etc. Allting ska givetvis se likadant ut utefter hennes grafiska identitet.
När hela företagets visuella uttryck ser likadant ut så ser också varumärket ut som ett proffs vilket inger förtroende. En otroligt viktig faktor för att generera kunder.
Objektbeskrivning
Cronestad mäklarbyrå vill ligga i premium-segmentet och då krävs en design därefter. Jag har skapat en layout i flera olika moduler per uppslag för att dels få en dynamik när man bläddrar men också som är enkelt att uppdatera och anpassa till alla framtida objektbeskrivningar.
Varje sida har liten designad webbadress, en säljande bildtext och alla större bilder har en inbjudande rubrik. På framsidan använder vi linjen ihop med bostadsadressen för att ytterligare få in Cronestads grafiska identitet och sätta den rätta känslan.
